Cuma, Kasım 25, 2011

KARŞI / LAŞMA

...kimi için mutluluk; zamansız bir ölümün peşinde olmaktır..


seyrettiğim en orijinal türk filmlerinden biri diyebilirim.
tıpkı yönetmenin daha önceki filmlerindeki gibi durağan bir tempoyla başlıyor film. filmin başında bir şeyler tahmin etmek zor gibi çünkü başlarda her şeyin nasıl olduğu ile ilgili pek ipucu verilmiyor. filmin sürreal havası sizi biraz sıkabilir başlarda, sanki diyaloglar biraz fazla düzgün diye düşünebilirsiniz. ben başta biraz kafa yormam gereken bir film gibi algıladım, sanki eski romanların birinden uyarlanmış hissini verdi bana o yüzden dikkatli seyretmem gerekir diye düşünmüştüm, aslında öyle olmadı, düşündüğümün aksine daha anlaşılır ve takibi kolay oldu benim için. oyunculuklar gayet iyi, mekanlar iyi, filmde ışığın bilinçli olarak az kullanıldığını düşündüm çünkü sahnelerin bir çoğu david lynch filmleri gibi karanlık ve kasvetli. bu filmi biraz gizemli bir havaya sokmuş. bu aslında hoşuma gitti.


Filmde zaman zaman klişeleşmiş diyaloglar veya sahneler olduğu hissini kapılabilirsiniz ama buna takılmayın. yönetmen sadece sizi çok farklı bir mekana, çok farklı olayların yaşandığı bir yere götürüyor ve incelikle yazıldığı belli olan bir senaryonun ortasına bırakıveriyor. bunu yaparken de büyük bir ustalıkla yapıyor. ben bu filmi post-modern klasikler arasına koyuyorum.

Yönetmen: Ömer Kavur

Oyuncular: Uğur Polat, Çetin Tekindor, Lale Mansur, İsmail Hacıoğlu, Aytaç Arman

Senaryo: Macit Koper, Ömer Kavur

Yapım yılı: 2002

Hiç yorum yok: